tisdag 30 september 2008

Heja Loulou!

Börjar bli förkyld och känner mig inte nå vidare värst pigg just nu. Störande, jag är ju taggade att starta stegräknartävlingen imorgon. Hämtade en stegräknare på jobbet och registrerade mig igår. Jag ska gå längst, så är det bara!

Idag har vi inte varit utanför dörren och dagen bara försvann, vet inte riktigt vad vi har gjort. Claras farmor har varit på besök och busat runt med henne hela dagen.
Under tiden bakade jag äppelmazariner, fixade köttfärspaj till lunch och styrde upp middag till farfar och Petri som dök upp vid fem. Efter kaffet badade farmor Clara och farfar och Petri övervakade, jag försökte kika in i badrummet men showen var fullsatt. En nybadad Clara är alltid en hungrig Clara. Så efter badet sa vi hej då till supergulliga farmor och farfar och prinsessan högg tag i vällingflaskan. I ett slurp tömde hon flaskan och sen var det god natt.

Petri somnade bredvid Clara och jag la mig på golvet för att sträcka ut ryggen. Råkade visst blunda jag med och vaknade till idol på TV. Jäkla skön snubbe han Anders Bagge, men nog var det väl lite mer drag på den förra juryn? De här är ju så himla snälla och vill adoptera alla barnen och låter blinda och döva vara med bara för att det är synd om dem. Ståpäls och ståpäls på ståpälsen och tårar och bara snälla ord hela tiden. Ja inte vet jag, årets idoler kanske är så mycket bättre än innan.
Jag är iallafall sur över att han kock Alexander åkte ut, det var ju jättesorgligt. Nu är det Loulou som gäller, hon har min röst och kan lika gärna vinna direkt. Jag behöver inte titta på programmet nåt mer.

Inga kommentarer: