fredag 26 september 2008

Jag är mer för förrätt än efterrätt, men efterrätt är också ganska så gott..

Shopping idag, massor med shopping! Inte planerat men efter en lunch med Peter och Jenny hämtade Petri upp Clara. Det är inte ofta som jag springer på stan så där utan Clara. Kändes helt mysko, precis som att jag glömt henne nånstans. Men jag kom igång ordentligt, och när jag handlade mat i Östermalmshallen frågade expediten på Melanders Fisk om jag hade handlat färdigt nu. Hon tittade lite ironiskt på mina påsar och skrattade. Då la jag ner shoppingen och åkte hem.

Hemma öppnade vi en flaska vin, libanesiskt, det dricker man inte ofta (inte vi iallafall). Väldigt gott till pärlhönan med mandelpotatismos smaksatt med tryffel. Och givetvis en efterrätt idag, det är ju fredag för sjutton (och jag undrar varför jag aldrig går ner i vikt..). Det blev en panacotta med hallonsås, swiiii vad gott, jag tror jag dör. Å så drack vi dominikanskt kaffe och en liten konjak och en liten liten pytteliten bit lyxchoklad.
Ja, det återstår inte mycket mer än att sätta sig till rätta i soffan och få sig en dos fotmassage tror jag.

Inga kommentarer: