onsdag 1 oktober 2008

Svag inledning

290 steg... alltså det är inte bra. Jag hade räknat med att gå ut betydligt hårdare i stegräknartävlingen. Det låter lite bättre med 2,9 km, men det är fortfarande verkligen inte bra. Nästan pinit att registrerar dagens steg.
Jag skyller på regnet och på att den där nedrans räknaren visade 6 steg efter att jag promenerat HELA dan här hemma! Det är visst så att man måste ta 6 steg innan den kommer igång att räkna, så tar jag 5 är det inte värt nånting! Och tydligen tar jag mindre än 6 steg åt gången när jag far runt här hemma. Det krävs en större lya helt enkelt eller så får jag öva in kortare steg.

Resterande 284 steg samlade jag på mig mellan 16.30-18.30, åkte iväg (öhh sorry, gick iväg). Det där med åka och fara är ett dialektalt fel som jag dras med, i norrland åker man och far överallt.
Jag tog på mig ett par promenadvänliga mycket snajsiga NIKE skor och promenerade iväg för att inhandla ett partyplagg till fredag. Det blev inte ett plagg det blev flera och ändå har jag inget att ta på mig på fredag. Men jag vann iallafall 284 steg, liksom helt gratis känns det som. Det var ju under shopping och jag tänkte inte ens på att jag gick.

Svag inledning som sagt men jag kommer igen!

Inga kommentarer: