tisdag 9 september 2008

Tolv barn


Plockade mer jordgubbs idag, ruggigt goda!

Vi har haft en jättefin höstdag idag. Efter att Clara ätit sin morgongröt som snarare blev en lunchgröt tog vi en långpromenad med mamma. Hon har haft ledigt från älgskogen både igår och idag.

Igår passade vi på att göra Kiruna, shopping och middag hos moster Wilda.
När vi valde namn till Clara stod det mellan Clara och Wilda. Och jag tror att jag gillar namnet Wilda mycket på grund av min moster. Hon är helmysig och en riktigt häftig moster, jag höll på att skriva tant. Men det är hon verkligen inte, hon kommer aldrig att bli en tant även fast hon snart är sjuttio år.

Och på tal om moster, tänk vad mostrar, morbröder, fastrar, farbröder, kusiner och släktinger jag har. Min mormor och farmor har klämt ut tolv barn var! Det går ju nästan inte att förstå. Jag brukar fundera på om jag skulle palla att klämma fram en till. Nää det går verkligen inte att förstå, tolv barn!

Inga kommentarer: