tisdag 16 september 2008

Fler mail..

Mail från Erika. Men Erika, nr 9 är borta. Då blir man ju genast nyfiken på vad det var för en fråga?

1. När gick du upp idag?
06.45, Clara käkade ersättning, somande om vid 08.00 och vaknade igen 09.00. 09.30 ville hon inte ligga kvar i sängen längre, dags att gå upp! Så 09.30 var det uppstigning idag.
2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter eller varför inte fina pärlor med schyssta diamanter. Man kan väl få båda?
3. Senaste filmen du såg på bio?
Det var evigheter sen, jag minns att vi var på bio. Jag var gravid och stor som ett hus och satt fruktansvärt obekvämt, surrade i hela kroppen, kunde inte koncentrera mig på filmen. Kommer inte ens ihåg vad vi såg.. tror det var med Renita iallafall.
4. Bästa TV program just nu?
Öhh... kollar knappt på TV. Leila bakar är ju för gulligt.
5 . Vad åt du till frukost?
Inget, blev en frunch, typ - fil med egen päronmos, rostade fralla med ost, kaffe och juice.
6. Vad är ditt andra namn?
Julia
7. Din favoritmat?
Många favoriter men hemlagad mat slår inget.
8. Den maträtt du inte gillar?
Anklever, all levermat är läskig
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Åh, det är så många! men rent spontnat..
Alltid Counting Crows - August and Everything After
Prominent (första skivan)
För tillfället ganska mycket Mary J. Blige
Café del Mar skivor, favvo är volume 9 (Clara föddes till den musiken, bl. a.)
11. Vilken bil kör du?
Skulle vilja köra en Volvo XC90 men får nöja mig med min silvergrå misil, en Volvo XC70
12. Vilken är din Favoritmacka?
Mammas tunnbröd
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Falska, obotligt snåla och dryga personer
14. Vilka är dina favoritkläder?
Skor räknas kanske inte till kläder. Då får det bli mitt nya NIKE skidställ eller mitt gamla SOS, jag myser varje gång jag får tillfälle att hoppa i dessa!
15. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Mja... Australien ligger närmast till i resplanen, vore fint att få till det bara. Annars en Alptopp kanske.
16. Favoritklädmärke?
Gillar ju vinterkläder, SOS, Salomon, Helly Hansen...
Lite dyrare, finare stuk så gillar jag Burberry. Annars lite av varje, allt från H&M till svindyrt, beror ju på såklart.
17. Var vill du dra dig tillbaka?
Typ som pensionär eller? I dagsläget är det fint att dra sig tillbaka hemma i byn. Som idag, ute i lingonskogen. Man kan va sig själv för en stund å sånt.
18. Favorittid på dagen?
Morgontrött som få men jag gillar ändå mornar, morgonmys i sängen, kaffe och färsk fralla, Clara som är helt bedårande söt i sin morgonfrisyr, busögon och en helt glad liten mun. Mmm jo morgonen!
19. Var är du född?
Gällivare bb
20. Vilken är din favoritsport att se på?
Skidskytte
21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Ingen, blev ju inget mail
22. Vem tror du skickar tillbaks först?
Hade det varit ett mail, Malin ;)
23. Coca Cola eller Pepsi?
Nja helst en Portello
24. Fotboll eller ishockey?
Hockey (helst live å så fikar man kaffe och mazarin i pausen)
25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Nattuggla
26. Pedikyr eller manikyr?
Gärna båda, men man får väl bara välja en då.. manikyr. Jag är lite dålig på det här med listor, jobbigt att välja och tjorva.

God natt!

Inga kommentarer: