torsdag 25 september 2008

Dagens lunch


Pasta med kyckling till varmrätt och plommonpuré till efterrätt. Det var Claras lunchmeny idag.
Pastarätten var en mindre hit, nästan så lillan började kvälja. Hon rynkade rätt bra på näsan men försökte ändå att äta. Hon måste vara världens snällaste!
.
Det gick inte snabbt och hon försökte lura mig så gott hon kunde. Ibland tog hon en stor tugga, knep ihop sin lilla mun, tittade på mig med sin rådjursblick, fingrade på tummenboken som låg på bordet, kikade upp i taket, la huvudet på sne och sen skickade hon ut maten snabbt som en misil. Och jag var tvungen att låtsas att ja inte såg det, hon gjorde det ju så bra.
.
Men sen lyckades jag med att lura henne, skönt att man än så länge har övertaget. Purén smakar fint så jag blandad ut maten med plommon och i en rasande fart tömde hon hela burken med kycklingpastan.
.
Å vi tar nya tag med matträningen imorgon, då ska vi gå djupare in på att dricka vatten.

Inga kommentarer: