söndag 14 september 2008

Som ny!

Något mör i kroppen efter en naprapat och kinesologiebehandling i Kaunisvaara.
Efter frukosten imorse åkte jag, Ella och Clara till Kaunis, hem till Mias föräldrar. Hennes syrra var hemma över helgen och då passade jag på att få lite experthjälp. Hon var grymt duktig, jag behövde knappt säga vart jag har ont. Hon frågade hela tiden, "här har du ont va?" "så här känns det när du gör så här va?" "Och när du vaknar har du jätteont i fötterna antar jag" Typ så hela tiden och allt stämde precis. Hon gav många bra tips på hur jag ska göra för att bli kvitt allt som gör ont i min kropp. Det är hur intressant som helst med kinesologie, det ska jag titta närmare på när jag är tillbaka i Stockholm. Helt otroligt hur man kan sitta och trycka på en punkt på nåt knäppt ställe och sen försvinner smärtan på ett helt oväntat ställe, som man inte kan begripa på nåt sätt hur de hörde ihop.
Ja det är snurrigt men funkar läskigt bra!

Sen gjorde hon ju inte bara små fina tryckningar, hon knäckte till både här och där, och inte det minsta försiktigt. Ibland trodde jag att jag skulle gå av men nu har hon visst rätat till mitt bäcken, fixat lite med axlarna, rätat ut benen på nåt sätt. Hon drog i mina tår och vred och vände, knyckte till i nacken, käkarna och skulderbladen. Sånt är alltid otroligt läskigt eftersom jag knakar hyfsat bra, men jag tror att det gjorde gott ända in i märgen!

Inga kommentarer: