tisdag 29 april 2008

Tänk vad tiden går

Efter en lunch med en nygift Andreas tog jag och Clara en promenad i det helt underbara sommarvädret som Stockholm bjöd på idag. Dom gifte sig lite i små smyg kan man väl säga och åker på smekmånad nu på fredag. Tänk att det snart är ett år sen vi gifte oss och smekmånaden har jag nästan glömt. För ett år sen vid den här tiden planerade vi (jag) bröllopet som bäst, himla vad kul det var. Jobbigt ibland, mycket, väldigt mycket att fixa med men bland det roligaste jag gjort. Då bloggade jag för att hålla alla bröllopsgäster uppdaterade www.kuoksubrollop.blogspot.com
Själva bröllopet hade jag lätt kunnat köra en repris på i år igen. Det var så jäkla ballt, måste nog titta på bröllopsfilmen idag och gråta några tårar. Varje gång jag hör vår version av "att älska dig" som var vår ingångslåt blir jag lite fuktig i ögonvrån, det var så fint och killarna som sjöng och spelade den var grymt duktigt.

Efter lunchen promenerade jag till Petris firma och kollade läget. Där passade jag på att ge Clara mat och bytte blöja sen skyndade vi ner till Aspudden för att möta upp Amal. Vi prommade tillbaka till Liljeholmen där vi stannade till för en kaffe.

Amal är i femte månaden och börjar få en söt liten gravidkula, jätteskoj! Jag lämnade lite mammakläder och gravidtidningar till henne. Helt mysko att lämna bort sina mammakläder och tidningar som jag inte är intresserad av att läsa längre. Det är så himla skönt att jag inte behöver dom nåt mer och lite ofattbart att den perioden är över, men otroligt skönt!
Hon frågade mycket om hur förlossningen var och sånt. När jag berättade slog det mig vilken grej vi varit med om jag och Petri. Att jag orkat med allt med graviditeten och förlossningen som jag var så rädd för, jäkla vad bra jag är!

Inga kommentarer: