lördag 19 april 2008

Fullt ös på isen

Det är inte illa att åka på skotersafari när man precis fyllt fem veckor. Clara är cool, hon diggar det här med skoter och har varit helnöjd idag. Vi packade skotrarna och åkte ner på älven, en ungefär fyra minuters resa. Rätt lagom resa när man är så liten. Pappa parkerade arken på älven under bron som går över till andra sidan byn. Där kunde jag amma och byta blöja på Clara och sen satt vi ute i solen och pimplade, ingen större fiskelycka dock. Jag fick en harr, näst intill ett spigg så den fick åka ner i hålet igen men det var allt dagen bjöd på i fiskeväg.

Annars var det en väldigt trevlig dag, något blåsigt men solen värmde gott. Min far är en väldigt driftig karl så han hade misann fixat det bra för oss. Inte nog med att han parkerat och värmt upp arken åt oss, han körde även ut sin hemma snickrade grillvagn som man drar efter skotern. Där gjorde han upp en stor eld och vi kunde grilla hamburgare till lunch.

Lagom till lunch kom Freddan och Micke förbi och beställde burgare. Jag var inte sen på att visa upp mina färdigheter i att sköta ett rullande gatukök och stekte burgare till boysen. Lite senare dök Åke upp med sitt barnbarn Jesper, dom var också hungriga och grillade korv. Det var full aktivitet ute på isen, Jonas kom förbi och visade upp nyskotern, så tjusig så. Strax efter kom storKlara förbi med sin nya skoter och kollade läget. Eftersom skoterleden går under bron passerar det en del skotrar under dagen. Det är alltså där man ska hänga för att se lite folk här i byn!

1 kommentar:

Erika sa...

Åh så härligt det ser ut! Guu vad jag längtar till Kuoksu nu=) Blev ju inte att åka upp nåt i påsk....
Hoppas ni har det bra!
kram!