söndag 13 april 2008

Snabba ryck!

Jag fick en sån hemlängtan när mamma och pappa skulle åka hem från Stockholm så jag åkte med! Nu är vi uppe i byn och ska ut på isen för att fiska, grilla suovas och lapa sol!

Vi har haft några grymt sköna dagar här i byn och hann även träffa Julia och hennes lilla Richard innan de åkte tillbaka till London. Jag trodde inte att vi skulle ses förrän till sommaren så det var himla skoj!
I torsdags när jag, Clara, Julia, Richard och Karin med lilla Vidar var ute på promenad stannade en bil och vevade ned rutan. Det var en gubbe som jag inte kände igen, antagligen någon som har stuga här i byn. Han såg helt strålande glad ut och sa "finns det verkligen så här många småttingar i Kuoksu?!"
Lite fränt såg det faktiskt ut när vi kom med tre barnvagnar på rad efter byavägen. Det var inte i går det hände kan jag ju säga.

Inga kommentarer: