söndag 6 april 2008

Mommo & moffa är här!

Mommo och moffa är på besök å vi är sååå glada! Det blir till att umgås intensivt när man ses så sällan nu har vi fyra dagar kvar att mysa tillsammans!

Igår var vi ut på en långpromenad, strosade längst med vattnet ända till söder. Det blev lunch på Melanders fisk och vi shoppade med oss middagsmat från saluhallen. Mamma och pappa var lite impade av kontrasterna. Hemma i byn var pappa tvungen att skotta bort snön utanför köksfönstret för att de överhuvudtaget skulle se ut, och här står blommorna i full blom så visst är det häftiga kontraster.
När vi här i Stockholm längtar efter att få sjösätta båten så är skoterföret och isfisket som bäst där hemma.

Idag ska vi på husvisning, spännande! Jag tror inte att det blir nåt hus just nu men vi måste hålla oss ajour och kolla runt vart vi kan tänka oss att bo. Helt plötsligt kanske drömboendet bara kommer flygandes rakt i famnan.
Jag ser mig själv och min lilla familj på en hästgård, en egen liten sjö och inte en massa störande grannar direkt inpå. Allra helst beläget på en plats där vintrarna är som vintrar ska vara, med massor av snö och minusgrader, suck... Petri har nog inte riktigt exakt samma dröm så där blir det klurigt.

Nu är det dags för amning och att packa ihop lillans grejer, sen drar vi på husvisning och ikväll bjuder fammo och faffa på mat.

3 kommentarer:

Erika sa...

Vad mysigt med mommo och moffa på besök!!=) Och spännande med husvisning, man lär sig nåt nytt varje gång man är och kikar! Din dröm om en liten hästgård delar jag med*sucka* men där får jag fortsätta drömma*skratt* Jag får nöja mig med att låna häst ibland, och nu har vi ju tagit en liten minishettis på halvfoder till Saga=)(på min blogg finns bilder på Prins)
Ha det bra med familjen!
Ps: Har lillan fått något namn ännu?*nyfiken*
KRAM!

Cillan bloggar sa...

Tittade på Saga och Prins, otroligt söta! Jag tror att vi bestämt oss för Klara, så det blir en till Klara Fors på backen i Kuoksu ;)

Erika sa...

Klara är ju ett suuperfint namn!!=)