måndag 28 april 2008

Ja visst gör det ont när knoppar brister...


Vi har precis kommit hem efter en promenad och Clara ligger och räknar in att alla djur i hennes tummenmobil är kvar.

Jag var på återbesök på mödravårdscentralen och sen åt vi en sallad med Petri. Efter det en rask promenad till apoteket och raka vägen till allergihyllan. "ge mig det bästa ni har mot pollenallergi!!" Jag borde väl ha kunnat räkna ut att man inte får ta såna tabletter nu när jag ammar. Och mycket riktigt, det är bara att stå ut! Jag fick tag på en variant av ögondroppar som funkar men det var allt. Så nu står björkpollen mig rätt upp i halsen och kliar så jag skulle vilja riva ut halsmandlarna, ögonen rinner, kliar och svider och jag nyser väl typ 500 ggr per dag. Jag som var så nöjd över att äntligen bli av med gravidtäppan, och nu tar pollentäppan vid. Inte roligt på nåt sätt. Man kan väl säga att pollensäsongen är här och det med besked.

Inga kommentarer: