onsdag 30 april 2008

Min bebis har blivit en riktig bebis!

04:00- jag vet inte om det är natt eller tidig morgon men min kropp är inte ämnad att kliva upp ur sängen vid den tiden. Nu har jag ju då inget val eftersom mitt lilla gryn tycker att det är en bra tid att äta på. Jag segade mig upp, tände läslampan, kikade på Petri som snarkade sin bästa snark och tog med mig Clara till skötbordet.

Det kändes som att jag inte orkade öppna ögonen och jag övervägde att testa byta blöja med stängda ögon. Det gick inge bra såklart men när Clara öppnade sina underbara runda små klotögon och tittade på mig vaknade jag och blev varm i kroppen. Hon är mitt livs kärlek!

Och när jag såg henne där i sin tiger pyjamas insåg jag att hon inte är något litet knyte längre utan en riktig bebis! När vi fick pyjamasen av mommo och moffa för några veckor sen la jag undan den, tänkte att det lär dröja evigheter innan den passar. Och nu helt plötsligt har hon passerat stl. 45, 50 och är visst inne på 56 utan att vi hann blinka. Hjälp... snart flyttar hon hemifrån!

3 kommentarer:

Erika sa...

ja, usch visst går tiden fort! Både på gott och ont såklart, är ju härligt att se dem utvecklas, men samtidigt lite sorgligt att de aldrig mer blir så där ytte pytte små=) Hur stor(eller liten kanske) Var Clara när hon föddes?
Hoppas ni har en fin valborgs!!
kram!

Cillan bloggar sa...

hon var 48 lång o vägde 3020, nu har hon hamnat i 4 kg klassen!
Trevlig helg!

Erika sa...

hahaha, vad komiskt=) Exakt samma siffror som våran lilla tös=)
Hoppas ni har en fin helg ni med!!
kram!