måndag 28 januari 2008

Vagnen är på G

Nu är vagnen beställd, en fullt utrustad Brio Happy i grönt med vanliga gamla hederliga hjul. Jag diggare den skarpt och tror att vi kommer å bli väldigt nöjda!
Jag blev än mer övertygad när jag fikade med Lisa här om dagen, hon hade en vagn med helt vanliga rejäla hjul och var supernöjd. Medan hennes kompisar som har trehjulingar klagade en del.

Innan har jag velat fram och tillbaka om vi ska ha en trehjuling eller en sån med små svängbara hjul fram eller en vanlig som är lite klumpigare att köra runt i affärer med. Det är så irriterande när man måste vara antingen eller. Cityböna med lätta små svängbara hjul eller skogsmulle som trampar runt på promenader.
Nu blev det mer åt skogsmulle hållet men jag tror att den funkar bra även om jag svänger förbi ett café på Stureplan. Snygg är den i alla fall!

Vi beställde även en spjälsäng, bilbarnstol och har fixat ett skötbord. Jäklar vad det börjar kännas nära nu!
Kommer nog att bli en märklig känsla när vi sen monterar upp prylarna och bäddar sängen och viker in minis kläder i byrån som vi köpte på IKEA igår.
Det kanske är en bra förberedelse att ha alla grejer runt omkring sig och vänja sig sakta att det kommer in en till i vårt liv alldeles alldeles snart.

Inga kommentarer: