torsdag 10 januari 2008

Upp och ner idag

Imorse var det dags för ett besök hos barnmorskan igen, blodprover, blodtryck, kolla hjärtljud, vägning och mätning av magen. Allt såg bra ut och jag fick en del svar på frågor jag gått och grubblat på.

Idag låg mini med huvudet ner, kändes läskigt. Så ligger de väl när det är dags att komma ut tyckte jag. Men barnmorskan var lugn och sa att än så länge kan den vrida och vända hur mycket som helst eftersom det finns så mycket plats fortfarande.
Jag tror att mini vände sig igår när jag var ut och promenerade för det trycker på vid svanskotan och jag får en molande värk mot skinkan och sen ner mot låret. Tydligen kan de trycka på Ischiasnerven när barnet ligger med huvudet ner och då får man ont just där när man promenerar.
Ja då har jag en förklaring på det också. Naprapaten som jag var till i tisdags visade även ett gäng med fina stretchövningar just för ben, bak och rygg. Gäller bara att göra övningarna nu också.

Att mini låg med huvudet ner redan igår märktes nog även när pappa Petri plockad fram stetoskopet. På kvällarna roar han sig med att lyssna på bebisen när den sparkar och lever om men igår var det lite svårt att få kontakt. Men det är klart, fibblade han med stetoskopet där huvudet var just då så kunde han ju inte höra mycket till sparkar.
Eller så var den bara så trött för tillfället och orkade inte kommunicera med papsingen precis just då.

Inga kommentarer: