tisdag 1 januari 2008

Gott nytt!

Pang bom... så var det 2008!
- 20 grader och nyårsmiddagen är avklarad.
Grannarna kom över på mat som jag och mamma fixade, verkade uppskattat.
Mamsing och papsing hade även trettioårig bröllopsdag så det var flott värre.

Dessvärre däckade Björn vid förrätten, en tugga sen var han tvungen att gå hem. Magsjukan hade slagit till. Pappa har varit förkyld i några dagar och till varmrätten segnade han och var tvungen att gå och lägga sig, nu ligger han i feber. Pålle blev också lite lätt grön i ansiktet när det var dags för raketer så han och Klara åkte hem till sitt efter Petris raketshow.

Det har varit en väldigt lugn afton, ovanligt lugn, men det var skönt för min del eftersom jag tappar orken snabbt i mitt gravida tillstånd.

Petris raketer och bomber gjorde stor succé, jäkligt synd att dimman drog in just till tolvslaget. Det sköts raketer runt omkring men vi såg bara våra egna eftersom dimman låg som en tjock gröt runt hela byn.

Nu ska jag lägga mig i soffan, krama på Petri, glotta på TV och prata lite med skrutten i magen.
Ha ett värsta bästa braiga 2008!

Inga kommentarer: