måndag 14 januari 2008

Emmaljunga, BRIO, Teutonia...

Första besöket i en barnvagnsaffär är gjort, vi var ut och spanade under helgen. Inte för att vi blev nåt klokare men nu är det bara att spana vidare. Givetvis finns det en miiiiljaaard olika modeller och varianter, Emmaljunga, BRIO, Teutonia, Chicco, Buggaboo, Urbandjungel...
Den jag gillade bäst av de vi tittade på var en vagn från BRIO. Den verkade ha alla bra funktioner som man behöver, något stora hjul kanske. Bra när jag ska ut och promenera bort alla ofrivilliga kilon som lagt sig som en extra kropp över min vanliga kropp. Men lite osmidig när man ska ut på stan och dra runt på vagnen i tunnelbanan, frågan är vilket jag kommer att göra mest. Hänga runt på stan och åka tunnelbana eller röra mig i naturen och promenera?

På kvällen var vi på 30-års fest och där fanns en del mammor, det blev en hel del barnvagns snack och jag fick massor av tips på olika märken och modeller. Gjorde mig snarar ännu mer förvirrad men det är roligt att prata av sig lite med andra som är eller har varit i samma situation.

Klockan är 11:55 och jag ska rusa ut och fixa lunch, min mage skriker efter käk!

1 kommentar:

Erika sa...

ja, det där med vagnar är ju en djungel... man ska nog mest gå på vad man själv gillar och vill ha... Vi valde att ha en sittvagn bara med fullt liggläge och sen kan man ju ha en mjuklift i bara (vi hade voksi då hon föddes i dec) då blir vagnen lite lättare och lite smidigare än om man tar en liggvagn....