onsdag 16 januari 2008

Te mest hela dagen

Stannade hemma idag, har ont i halsen och är liten och svag. Jag drack Roibos te med honung, en rostfralla och färskpressad apelsinjuice till frukost. Sen gick jag och la mig igen, sov två timmar, klev upp och drack mer te och la mig i sängen och läste, somnade och kravlade mig upp vid två. Sen har jag lodat runt i yllesockor och morgonrock hela dagen. Efter att jag tog en alvedon fick jag en stund av enerig. Bytte sängkläder och gardiner, slängde i en tvätt och packade bort julsaker som legat i hallen sen i förra veckan.
När Petri kom hem fixade jag blodpaltsmiddag. Mamma skickade med några paltar när vi lämnade Kuoksu efter jul, och när jag kom på att det låg i frysen och väntade blev jag alldeles lycklig och glad!

Och idag hörde jag att en av mina älsklings kusiner fått en liten pojke, himla så skoj! Måste ringa och kolla läget imorgon. Men nu ska jag ta en dusch och krypa i säng!

1 kommentar:

Erika sa...

Men vad skoj! Har Julia fått nu! Hälsa och gratta henne så mycket!!