fredag 18 januari 2008

Snorigt värre

Jobbar idag men hann bara innanför dörren innan jag ångrade mig. Jag är inte helt kry än och sitter mest och snorar och harklar och väntar på att dagen ska ta slut. Och här är det visst en försenad julgransplundring i eftermiddag. Ullis fixar och donar med fiskdamm, tävlingar och gud vet allt. Blir nog en trevlig tillställning men jag orkar nog inte stanna mer än nödvändigt.

Igår fick jag finbesök på kvällskvisten minsann. Jennie dök upp så jag ryckte upp mig och fixade käk till oss. En riktigt trevlig kväll, vi satt och prata i flera timmar och tog igen lite förlorad tid kan man väl säga. Väldigt längesen vi kunde sitta så och prata bara hon och jag utan barn och annat löst folk.
Idag är hon på nån inredningsmässa och suger in inspiration till sitt hem. Den hade jag också gärna besökt men en annan måste ju jobba.

Jag skulle behöva lite inspiration till att barnanpassa vår lägenhet. Vi skulle behöva minst ett rum till för att jag ska få till det så som jag tänkt. Men nu blir det nog lägenhet minst ett år till så det är bara att gilla läget och göra det bästa för tillfället.
Än så länge har vi inte köpt en endaste pryl men det är hög tid att börja planera, fort går det så har vi blivit tre!

Inga kommentarer: