måndag 21 januari 2008

Täppa är inge kul..

Det var en envis täppa jag åkt på. Inte nog med att jag har haft en såkallad gravidtäppa ända sen augusti. Nu har jag åkt en riktigt förkylning som inte vill ge sig. Jag har snorat och fräst hela dagen. Det ska bli så himla skönt att få kunna andas igen där nångång i april!
Tydligen brukar gravidtäppan släppa direkt efter förlossningen, helt magiskt. Hoppas verkligen att det stämmer in på mig.

Idag pratade jag med min chef om att eventuellt gå ned i arbetstid, nu börjar det kännas tungt att jobba heltid. Ryggen värker hela tiden och jag sväller mer och mer, det känns som mina fotsulor är ovala. Jag kan nog inte hitta en endast del på kroppen som inte ömmar på ett eller annat sätt. Min nacke blir ju inte heller direkt bättre av att kroppen blir tyngre och tyngre och att jag sitter som en hösäck framför datorn hela dagarna.

För att piggna till en aning tog jag en promenad till Polarn o Pyret på lunchen. Tänkte kolla in deras rea och hoppades på att hitta nån form av åkpåse eller annat varmt ytterplagg för en nyfödd. Fanns inte mycket på just det området men en himla massa söta kläder. Jag kunde inte låta bli att köpa några plagg till. Man blir som helt sjuk, jag skulle kunna shoppa exakt hur mycket som helst.

Nä nu har jag suttit framför dator alldeles för länge även här hemma. Jag lovade direktör Petri att fixa mallar för bl. a. fakturor till hans nya alldeles egne företag. Nu är det gjort så nu ska jag joina Petri som redan ligger och värmer täcket.

Inga kommentarer: