tisdag 7 oktober 2008

Viktigt med rätt färgkombination

Tandläkarbesöket gick smärtfritt för denna gång men snart ska jag tillbaka och laga TVÅ tänder. Det mest störande i hela världen är att jag lagat dessa två tänder tidigare. Men dem har blivit dåligt lagade och allt måste görs om, för endast 4495 kr dessutom. Otroligt tråkigt..

Jag var borta hemifrån i drygt en timme. När jag återvände hem hade Clara förvandlats till en liten karamell. Petri hade i vanlig ordning använt sin otroliga kreativitet när han klädde henne i dagens outfit. En bomullstopp som gick i tre olika lila nyanser, till det ett par limegröna plyschbyxor med gul mudd och slutligen ett par röd/vit/svarta små strumpor. Väldigt fina kläder men matchningen hade kunnat vara liiiite mer igenomtänkt. Jag är ju lite störd på att matcha å andra sidan och kan gå till överdrift, men Petri har verkligen inte ett uns av den fallenheten. Kan vara den finska ådran som spökar, jag är inte helt säker..

Man kan konstatera att vi är bra på olika saker helt enkelt.

Clara var väldigt söt i sin färgkomposition och jag kände att jag måste föreviga min lilla skatt. Jag hann inte riktigt så långt, med kameran i högsta hugg så ser jag Clara i en spykaskad. Och när jag ska rädda henne med en pappersbit ser jag att det inte bara är spya, hon har bajjat rätt kraftig också. Bodyn i tre lila nyanser är inte fullt så lila längre och jag tvingas att göra ett klädbyte. Därav en något mer smakfull klädsel på dagens bild. Och inte att förglömma, hon bär ett par byxor ur mommo Gullans höstkollektion. Superfina brallsingar!
Är det någon som vill beställa barnkläder av bästa kvalitet så är det av henne ni ska handla!
Fixar lite med fjärrkontrollen..

1 kommentar:

Erika sa...

haha, trooor inte det har med det finska blodet att göra, tror mer på det MANLIGA blodet*skratt* Här hemma är det samma sak med matchningarna av färger.....
Söööt som socker är hon ju då iallafall, oavsett klädsel!