fredag 24 oktober 2008

Gör en massa strunt

Veckan bara sprang iväg, jag har missat i princip allt jag tänkte göra. Efter förra helgens 40 års fest var jag spak i två dagar. Jag vaknade nog till först på tisdag när jag skulle sätta mig i tandläkarstolen. På onsdag hade jag väldigt många planer som gick åt skogen. Isället hamnade jag efter en svettig promenad hemma hos Katarina, tänkte ta en koppa kaffe och skynda vidare. Men råkade bli kvar till halv fem.
Igår blev det en bra promenad med latte och kanelbullestopp och på kvällen minglade jag ut på Bindefeld fest. Skönt med lite glamour och champagne, tänkte vara hemma tidigt men det missade jag också.

Det hände ju en sån sjuk grej på Bindefelds tillställning. Mitt i all tumult med band som spelade, fotografer som ska få med varenda kändis på bild och såna som jag som trängs för att få tag på ett glas champagne. Pernilla Walgren gör entré med sin lilla son som hon har i en sittvagn. Hon är så ivrig att få vara med på bild att hon inte ser att det stackars barnet ramlar ur vagnen och rullar iväg. Helt sjukt!

Ja så idag har jag inte heller varit direkt stark. Jag och Clara har lajat runt här hemma, busat i sängen, kollat TV, lekt tittut, kollat på bilar genom fönstret, kokat äppelmos och bara myst runt.

Nu råder den vanliga fredagsstämningen här hemma. Clara har badat och sover, Petri har badat och sover. Jag har inte badat och borde sova, men gör en massa strunt istället.
Som att prova skor, kan inte betsämma vilka puppor det blir på bröllopet imorgon!

Inga kommentarer: