tisdag 21 oktober 2008

Laserborren är min bäste vän!

Nu så, nu är det gjort! Jag lagade två hål idag!
Numera berättar jag alltid noga för tandläkaren att jag är väldigt rädd. Och det visade sig vara en utmärkt idé. Vi har nu en ny tandläkare eftersom vår favorittandläkare tyvärr gick och dog. Den här nya var lite stiff så där i början, men mjuknade lite idag. Han drog några tråkiga skämt, satte igång CD-spelaren och spelade upp opera, försökte sjunga med och var väldigt skämtsam och pratglad.

Jag vill som alltid ha bedövning vad det än är för lagning.
Och han börjar som alltid, övertalning till att inte ta bedövning. Borrningen skulle ta 15 sekunder enligt honom. Jag suckade och stönade men gick med på utan bedövning.
Då minsann, säger han "äh, vad fasiken.. vi kan göra på ett annat sätt om du nu tycker att det är så obehagligt"
Han går ut och skramlar runt och kommer in med en hiskeligt stor apparat. "Vad sägs om att vi använder laser istället?"
Hallå?! Varför har ingen berättat att man kan borra med laser?! Det märktes inte ens att han borrade, ett litet ilande i ena tanden men knappt märkbart. Då gjorde det mer ont att ta bort tandsten.

Inga kommentarer: