fredag 10 oktober 2008

Vet inte vart dagarna försvinner men det gör dom..

Vid halv fem rycket vaknade Clara och var lite ledsen, jag trodde det var dags att gå upp och vaknade till. Petade in hennes napp, segade mig till köket för att fixa välling och återvände till sovrummet, och hon sover igen! What?! Ja det var ju helt underbart, jag lägger mig igen men kan så klart inte somna, fruktansvärt enerverande. Efter att jag vridit runt åtta varv i sängen, varit uppe och druckit vatten två gånger, hämtat hostmedicin och hunnit två vändor på toaletten somnar jag äntligen. Och jag fick faktiskt sova drygt en timme till, Clara vaknar strax efter sju. En betydligt bättre tid än halv fem måste jag säga.

Vi äter frukost tillsammans, Clara sin banan/äpplegröt och jag Quinoa/havregröt med äppelmos och färskpressad apelsinjuice.
En trevlig liten maskin, min juicepress!

Clara gymmar och jag skär upp en älgstek i trevliga munsbitar, steker det med lök och vitlök, häller på en buljong och lite öl och sätter det på kok. Medan vi promenerar i två timmar kokar köttet till en mumsig höstgryta.
När vi återvänder hem äter Clara en halv banan och en fruktyoggi. Köttet kokar ytterligare nån timme och får sällskap av rotfrukter, purjolök, rödvin och några hemliga ingredienser.

Av någon underlig anledning kokar jag ett helt gäng med potatisar och det var helt på sin plats visade det sig. När Petri äntligen dyker upp har han med sig två hungriga herrar.
Jörgen och en till lirare så det var fint tajmat med ett storkok just idag.
Clara äter köttfärsås/spagettipuré och en god fruktdessert och sen är det dags för bad.

Nu sover hon och även Petri. 19.30 en fredag, kul... Petri var i och för sig uppe redan vid tre inatt (ja, det är sjukt!) han var iväg nånstans långt bort för att hämta en ny bil. Så jag förstår att han är trött. Det återstår bara för mig att ta ett bad, tända ljus, ett glas rödvin och glo lite på TV.

Inga kommentarer: