måndag 13 oktober 2008

Steg och steg och steg hela tiden..

Vi har haft en skön helg på Värmdö, lagat god mat, badat bastu och umgåtts. Innan vi packade ihop och åkte till stan igår tog vi en kvällspromenad. Jag fyllde termosen med kaffe och tog med en kardemummakaka, så det blev promenad med fikastopp. Det är bra promenader!

Idag hade jag verkligen ingen lust att gå en meter och övervägde att stanna hemma i min morgonrock hela dan. Men så blev jag så himla irriterad på att jag ligger på en nionde plats av elva i vår stegräknartävling. Så av ren irritation klev jag i gympadojorna och gick 8000 steg.

Jag är i och för sig helt less på tävlingen redan nu och har lust att slänga stegräknaren i sjön.
Första veckan började svindåligt, sjuk, dåligt väder, en bakisdag och allmänt dåligt med steg. Jag hamande efter direkt från start men tänkte att det skulle vara lätt att steppa ikapp.
Men mina arbetskollegor verkar vara helt galna när det gäller att promenera. Fattar inte när dem hinner med tanke på att alla jobbar heltid plus lite till. Och hur mycket orkar man gå på en dag?!
Jag har ju tid och skulle kunna ägna mig åt att gå tre timmar om dan, men allvarligt, hur kul är det? Det finns betydligt roligare grejer att ödsla sin dyrbara tid på.

Grrr jag tänkte ju vinna, och har jag tänkt det och inser att det är kört då blir jag lite lätt sur vad det än gäller.
Jag har ju börjat funder på om arbetskollegorna ljuger och plusar på sina steg, hur fasiken kan dem gå så himla mycket. Eller så är det fel på min stegräknare, eller så har jag möjligen satsade på guldmedalj i fel sport :(

I lördags tog jag med mig Petri och vi gick en rask prommis på en och en halv timme. Mer än så går jag inte, det är för tråkigt. Och jag kom upp i 13 338 steg och då var det inte bara promenaden, utan alla steg här hemma, ner till affären och såna vardagssteg. Tydligen är inte det nog, jag behöver gå närmare 20 000 steg om dagen för att toppa. Det kommer jag aldrig att göra så det är bara att se sig besegrad, skit.

Nu ska jag inte tjata mer om det. Tjing!

Inga kommentarer: