onsdag 8 oktober 2008

En trevlig dag trots allt

Vaknade med jätte jätte jätteont i halsen imorse, trött och helt trasig. Petri var på grabb SPA eller nåt, på Centralbadet och käkade fint på Grill igår kväll. Tror att han var hemma tidigt men han vaknade nog också helt trasig, men en annan form av trasighet. Jag blev otroligt lättad när han ändå klev upp med Clara, bytte blöja, gav välling och pysslade med henne till runt åtta. När jag väl kom upp ur sängen kändes det inte lika illa längre och efter en kopp te med honung var jag på fötter igen.

Jag trodde att jag hade gott om tid, tänkte möta upp några på jobbet och hänga med på en typ av kundbesök strax innan tolv. Som vanligt försvinner tiden och jag gör precis allt som jag inte borde göra just precis då. Å så hann jag prata med Teresia som ringde från Melbourn, mysigt att få en pratstund med henne. Men då var jag rejält sent ute också.

Slutade med en supersnabb snabbdusch, håret i tofs, så gott som osminkad, fick några drag med mascaran. Glömde packa med extra blöjor till bebis, tänkte inte igenom skovalet, drog på ett par stövlar med klack (ej promenadvänliga) och fick inte med någon lunch till Clara.

Blev rätt bra ändå. Kundmötet eller vad jag nu ska kalla det var egentligen shopping till inköpspriser hos en potentiell kund, väldigt trevligt. Efteråt en latte och smörgås med Lotta hennes Clara och Sofia. Min Clara fick välling istället för grönsaks och kycklingpuré som var den tänkta lunchen. Hon åt den med god aptit och verkade inte det minsta besviken över min miss.
Sen promenerade vi hem och jag kunde glad i hågen registrera 12662 steg. Jag ligger ändå på en bitter placering typ nästan sist i vår stegräknartävling, dags att vakna till!

Inga kommentarer: