måndag 14 februari 2011

Värkar vad det verkar, eller?

"Firar" ni eller firar ni inte snackades det om på TV imorse. Vi firar inte, inte idag iallafall utan alla andra dagar. Alla hjärtans dag alltså. Som någon sa tidigare idag - det är bättre att köpa gelehjärtan nån annan dag, vilken som helst, när de inte är så förbaskat dyra. Håller med. Jag hade i och för sig kunnat fira lite idag också, inte så noga men i år skiter vi i det.

Till helgen kanske man kan fira nåt. Vi har drabbats av februaritristessen, pratade om det när vi fikade på kalaset i helgen. Alla kände likadant och ville hitta på nåt för att skynda på tiden, och tiden vi räknar ner är alltså tills våren anländer. Tror jag... Just nu är det som smått segt iallafall. Inte bara för mig som är spyless på graviditeten och vill få det här avklarat, nä den här tristessen drabbar de flesta vad det verkar.

En resa hade varit det bästa tror jag men i vårt fall vågar vi oss inte på en resa som läget är. Det kan ju komma barn när som helst nu!

Inatt kände jag av en molande annorlunda värk i ryggslutet, kunde inte sova och hade ont i magen. Var på toa en miljard gånger och väntade på att vattnet skulle gå. Ja, det gjorde det ju inte och nu är värken borta. Den kan ha berott på vår utflykt igår. Pulsade oss ut till "Bosses backe" på Värmdö med pulkor fulla av en Clara, ved och en proppfull matsäck. Vi gjorde upp eld, åkte pulka och grillade korv i den strålande solen. Härligt men jag blir något lemmlästad efter ett sånt äventyr. Mest troligt var det anledningen till de onda men man vet ju inte, kan vara nån form av förvärk också...

Inga kommentarer: