torsdag 24 februari 2011

Näe, kanske ett glas skumpa till helgen

Fick tips av erfarna mammor på Monas födelsedagstillställning igår om att ta ett rejält glas champagne. Då borde bebban i magen rocka igång och komma ut. Hade det inte varit för att jag känner mig extra slut nu efter förkylningen hade jag inte tackat nej till att testa. Känner jag mig piggare till helgen ska jag banne mig testa. Nu är den tillräckligt stor för att komma ut så varför inte liksom.

Och till helgen kanske man kunde få beställa en gnutta extra sömn också, vore bra att orka med när allt sätter igång. Länge sen jag kunde sova en hel natt. Just nu vaknar jag innan tre och sen är det mera kört att somna om. I natt var jag så risig i halsen att jag klev upp och kokade te. Ingen är gladare än jag att morgontidningen kommer strax innan tre. Då har jag sällskap åtminstone. Rätt skön stämning där vid tre rycket. Lite halvmörkt, tyst, lugnt och man har det rätt bra i morgonrock, raggsockor, en kopp te och morgontidning. Faktiskt. Men sen när klockan ringer då är det inte lika stämningsfullt längre. Jag har inte allt för bråda dagar men Clara ska till dagis så det är inget annat än att kliva upp.

Innan jag hämtade henne idag kollade jag in bokrean, köpte två böcker till Clara. Svängde in på Guldfynd och köpte fina grejer för julklappspresentkort. Åt lunch i Nacka med Petri och Jimmy, surrade med Mia i telefon och sen dags att hämta.

Clara har också börjat undra när den där lillebror ska komma ut egentligen. När jag hämtade henne berättade hon att lillebror är snäll, han gillar morötter, apelsiner och lite sånt. Vi får väl se om det blir annat ljud i skällan när han väl är på plats och mer på riktigt. Om Clara fortfarande tycker han är snäll och bara ljuvlig.

Chillar efter dagis. Käkar banan och kollar film.

Inga kommentarer: