måndag 14 februari 2011

Den gravides konstiga värld

Mäh... jag har fått en craving! En helt galen dessutom, ja det är väl ofta det dom är men jag fattar inte att den kom nu och att jag faktiskt testat äta det, flera gånger. Mjöl! Rent mjöl och väldigt gärna rågmjöl...

Shit alltså, nu måste ungen komma snart. Det här börjar gå för långt. Jag som inte haft några cravings överhuvudtaget. Jag äter mycket citrusfrukter, minst en apelsin om dagen. Grapefrukt, lime, mandariner, mmm... det vattnas i munnen. Men det känns ju inte så märkligt.

För nån vecka sen bakade jag bröd och när jag tog fram mjölet fick jag en oerhörd lust att smaka på det. Gjorde det inte då, det gör man ju liksom inte, äter mjöl. Men sen kom tanken tillbaka hela tiden och jag var tvungen att ta en sked mjöl. Och det var GOTT! Eller gott men det fyllde nåt konstigt behov. Jag försöker hålla mig borta från mjölpåsen men så fort jag bakar och påsen åker fram måste jag testa på nytt och det är fina grejer varje gång. Jaa vad säger man...

Inga kommentarer: