onsdag 9 februari 2011

Dags att sova

Oj vad jag kände mig trött genast, yrade runt och röjde i köket efter maten. Trodde att jag var lite pigg men nu när jag satte mig kom tröttheten över mig. Jag vinkade precis av Jessica och Kristin som kom över på middag. Det är verkligen skrämmande hur lite jag orkar just nu. Har såsat på här hemma hela dagen, inte gjort mycket mer än nödvändigt. Alltså lämnat på dagis, hämtat på dagis, ätit lunch, vilat och förberett för middag. Jo mer än nödvändigt var väl att byta gardiner. Har tagit sats i tre veckor och försökt bli av med julgardinerna och nu äntligen blev det gjort. Vi har bara gardiner i vardagsrummet och i vårt sovrum så det var ingen större insats kan man tycka. Men i mitt läge just nu så var det en rätt stor och avancerad process.

Och nu är jag faktiskt helt slut. Men det var en trevlig kväll och värt att bli lite extra trött i ögat för!

Jag gjorde en Key Lime paj till efterrätt, tyckte själv den blev smarrig så den kommer nog bakas fler gånger. Hade tänkt styra upp en redan igår och bjuda min kära syster. Men hon hade bråttom iväg på konferens så vi fick inte ha kvar henne till middag. En natt fick vi dock ha henne eftersom hon anlände till Stockholm redan på måndag kväll. Clara var lite putt när jag hämtade henne från dagis och hon förstod att moster inte var kvar i Stockholm. Jag kan nog också känna mig lite putt över just sånt ibland, skulle vilja träffa mina syskon betydligt oftare. Stockholm är bra, synd bara att det ligger så avsides...

Inga kommentarer: