fredag 11 februari 2011

Jaha, då har vi snökaos igen...


Igår hade vi barmark idag är det snö... det blåser och snöar helt galet. Knappt så vi kom ut från porten och knappt så vi kom in på dagisgården. Vi fick kämpa.

Men då är det ju så att här i vår port har man varken en spade eller en enkel liten sopkvast. Man anser att det inte behövs, suck... Och på dagis är man inte heller snabb på att ploga undan. Jag tänkte göra en god gärning och ploga upp en liten gång för de stackare som kommer med barnvagn och en god gärning för mig själv så jag kommer in genom grinden (som just nu inte går att öppna, jag måste gå runt skiten till andra ingången, grrr). Men, då finns det inga spadar att tillgå, whatsoever! Dagiset har nån gammal kratta som skräpar på gården. Jag bad Petri köpa en skyffel på väg hem, nån måste ju ta tag i det här eländet. Världen kan inte stå still för att det kommer lite snö, jag blir så less!

På dagiset där man i vanliga fall alltid är ute på morgonen var det lite hektiskt (även fast vi vetat om detta väderomslag i minst två dagar och att det väntades flera dm snö). Det går ju inte att gå ut i "ovädret" så allt fick planeras om och inomhusaktiviteter förberedas. Clara blev lite besviken, hon tyckte det var hur kul som helst att snön var tillbaka.

Jag tänker inte gå ut idag och störa mig på att om man mot fömodan plogar så gör man det på tok försent, jag tänker bara mysa här hemma.
Just nu har jag ett intressant vägkaos att följa här utanför. En minibuss har liksom fastnat mitt i vägen, en annan försöker dra loss men hamnar på sne på andra körbanan. Där står de och stoppar upp trafiken från båda håll och det blir en allt längre och längre kö. Fem man knuffar på men gör ingen större nytta i sina hala lågskor, slirar runt i findojorna och grinar illa åt vinden eftersom ingen har mössa, ingen har stängt jackan och ingen har vantar. Nån försöker köra upp mot trottoaren men fastnar där. Det blir onekligen ett spännande drama att följa. Ska nog koka mig en kopp kaffe under tiden.

Inga kommentarer: