torsdag 17 februari 2011

Hemma och snorar

Gör inget speciellt. Är mest trött idag, ingen större förändring mot andra dagar men nu tror jag att jag har en släng av förkylning också. Svårt att veta om det är gravidtäppa eller förkylning. Men det är totalstopp i snoken och det är enerverande. Clara är hemma med mig, hon är också toksnorig och hängig. Dagens lilla ”utflykt” bestod av snabblunch med Petri medan städerskan röjde upp här hemma. Sen uträttade vi ärenden nere i gallerian och promenerade hem.

Clara håller oss aktiverade även fast vi båda borde vila. Vi har byggt tre olika kojor, målat, gjort halsband och pysslat om Mojje. Mojje inhandlade Clara på Stadsmissionens secondhand butik för tio kronor tidigare idag. Jag tyckte jag såg en frän lampa där inne och var tvungen att ta en titt. Lampan var skitful men Clara hittade en svart katt som hon genast döpte till Mojje. Kändes lite småläbbigt att köpa ett begagnat mjukisdjur men hon kunde inte slita sig. Personalen hävdade att allt är tvättat och fräscht, så ja det funkar väl. Han såg välvårdad ut i alla fall.

Jag fick precis en inbjudan av Clara att joina henne i en av kojorna, kolla film och äta glass. Taget!

Inga kommentarer: