torsdag 8 januari 2009

Tröttsamt

Idag var det inte alls roligt att vara mammaledig, jag saknade att gå till jobbet för första gången på länge. Saknade att träffa vuxna människor och göra nånting vettigt. En skitseg dag och jag har varit konstant trött. Clara är såklart världens finaste unge men inte ens det hjälpte till att bli pigg idag.

Efter att ha legat på golvet och krälat bland leksaker i flera timmar ryckte jag upp mig och packade ner Clara i vagnen. Ut på promenad, frisk luft, motion, härligt vintrigt väder, det måste jag ju bli pigg av!
Men nä... promenaden som brukar ta en timme tog en och en halv idag. Och jag var inte ett dugg piggare när jag återvände hem, hem till bombnedslaget och alla dammråttor.

Tänkte åka skridskor nere på sjön men efter två dagars långfärdsåkande hade jag svinont i högra skinkan. Promenerade idag och hoppas skinkan är kry imorgon för en tur på skridskorna igen.
Nu ska jag ta ett bad, det lär inte fungera som uppåtchack. Lika bra att jag packar ner mig själv i sängen efter det. Kanske vaknar jag som en utvilad och glad mamma imorgon!

Inga kommentarer: