måndag 26 januari 2009

Ångest blandat med lycka

En smula jetlagd idag tror jag bestämt. Bilresan hem från Sunne sög tydligen energin ur mig och Clara. Vi har segat på ända till 16.45 då jag fick ett sms av Petri där det stod "hemma om 15 min". Då hoppade jag i raketfart ur mjukisbrallorna och i ett par jeans, gav Clara en fruktyoghurt och packade ner henne i bilbarnstolen. Vi hade planerat att storhandla efter att Petri jobbat färdigt och jag insåg att jag inte kan missa det. Kylen ekade tomt och vi hade slut på alla tänkbara nödvändiga bra-att-ha-produkter som toapapper, tandkräm, shampo, tvättlappar, välling och kaffebönor.

Vi storhandlade, kom hem och lagade lasagne, badade Clara och fick henne isäng.
Nu sitter jag och nattsuddar vid datorn och läste just min mail. Varje måndag har vi måndagsmöte på jobbet och jag kan läsa vad som hänt via mailen.
Idag var det lite ledsamt och overkligt att läsa "Cillan kommer tyvärr inte att komma tillbaka till oss efter sin mammaledighet :(. Jättetråkigt för oss, men roligt för Cillan! Hon har fått ett erbjudande...."

Jag har sagt upp mig!! Helt skumt och väldigt otippat. Jag har tidigare fått ett erbjudande om en tjänst som varit lockande, men inte varit redo att lämna KW som jag trivs bra på.
Och nu under mammaledigheten är dom på mig som attan, jag fattar ingenting. Andra gången jag blir headhuntad på tre år och under dessa tre år har jag snart varit mammaledig i ett år. Jag kan inte annat än vara stolt.

Som jag har funderat och vridit och vänt, ångest, ångest, ångest blandat med lyckorus och sockerdrickakänsla i hela kroppen. Jag var till och med in på kontoret för att säga upp mig men klarde inte av det, avvaktade några dagar och sen gjorde jag det, pang bom!
Så nu väntar en mycket spännande tid.

3 kommentarer:

Erika sa...

men vad spännande med nytt jobb! Hoppas du kommer trivas bra! När har du tänkt börja jobba igen?
kram!

Cillan bloggar sa...

Jag börjar jobba igen på allvar i september. Skönt att ha ytterligare en sommar ledig!
Kram

Erika sa...

Ja, vad härligt! Sommaren är ju bästa tiden att vara hemma med barn=)