måndag 26 januari 2009

Sunne

Clara sover förmiddagsluren och jag skrotar runt och gör inte så mycket. Varje gång jag går förbi väskan som ligger mitt på golvet packar jag upp en grej. Förhoppningsvis är väskan tömd innan dagen är slut.

Vi kom hem från Sunne igår, åkte upp på fredag för att hälsa på Eva. När vi ändå var i farten träffade vi en mäklare som tittade på huset där uppe, nu är det dags att sälja.
Och Evas nya hus var helt makalöst fint och som vanligt när vi ser ett fint hus så börjar det klia i husköpartarmen. Hon bor precis vid vattnet i ett ljust, stort hus, öppen planlösning och stooora härliga fönster. Väldigt modernt alltså, helt perfekt.
Efter dejten med mäklaren körde vi raggarsvängen runt stan, tog sju minuter. Köpte blomster till Eva och återvände till hotellet. Dusch, fix och Clara vilade en stund. Eva mötte upp oss och vi åt middag på hotellet. Konstaterade än en gång att det är väldigt prisvärt att satsa på dyrviner när man är så här ute på vischan, knappt nåt påslag alls på priset.

Lördag och Clara väcker oss 06.30, den här gången missade vi inte frukosten! Snarare att vi hängde på låset.
Morgonpromenad in till "stan" och jag hittade en massa fina kläder till Clara. Lunchen åt vi hemma hos Eva och fick en 60-årig konjak till kaffet, fint värre.
Promenad tillbaka och vi känner lugnet på hotellet. Passade på att vilade ögonlocken en sväng innan middagen som Eva bjöd på hemma hos sig.
Middag hos Eva
Och nu har Clara visst vilat färdigt. Suck... jag hann inte ens ta en kopp kaffe.

Inga kommentarer: