måndag 12 januari 2009

Spännande grejer

Helgen är förbi och en ny fin vecka har tagit fart. I veckan händer en massa spännande saker en del nästan för spännande, kan inte berätta mycket mer än så just nu.

I fredags träffade jag Mona som jag inte sett sen Clara hade stl. 62. Vi käkade middag och förflyttade oss till Eken, drack drinkar och surrade till stängning. Väldigt trevligt!

Lördag, lite seg i knoppen. Men det hindrade inte oss från att dra ut på skridskor. Efter att vi ätit lunch blev vi lite småhuttriga. Petri började prata om bastu och sen kunde vi inte släppa den tanken. Ut till Värmdö och elda igång huset och bastun. Medan bastun blev varm fick vi besök av Jocke, Petra och lilla Sebastian.

Söndag morgon och jag fick sovmorgon! Jag hann knappt dricka ur mitt kaffe så var Petri på hugget. På med kläderna, blöjbyte och påklädning av Clara. Vi skulle ut på morgonpromenad, dejt med Jocke och Petra 10.00! Och prick 10.00 rullade dem upp barnvagen på uppfarten.
Först blev jag smått irriterad över att han bara bestämt så där hur som helst. Men det gick över på typ två minuter. Och vi gick en fin morgonprommis "Värmdörunt".

Sen hade vi lite svårt att lämna huset, kändes trist att åka in till stan precis när vi fått upp värmen och mysfaktorn på topp. Vi segade på och hämtade thaimat till middag, plockade ihop och drog in till stan på kvällskvisten.
Skönt att somna i egen säng ändå, inget är ju så himla bra som att få sova i sin egna säng!

Inga kommentarer: