måndag 31 augusti 2009

Åååh det är så himla nära nu!

Jorå så att nu är det inte mycket kvar av min mammaledighet, typ 11 timmar... waah, faen vad pirrigt! Imorgon börjar helt tydligt det riktiga småbarnsförälderlivet. Stressa järnet på morgonen, slänga in barnet på dagis, slänga in sig själv på tvärbanan, komma till rätta på kontoret, upp på tå, visa vad man går för, förhoppningsvis ha kul! Hem och hämta barnet, försöka koncentrera sig på henne och inte en massa nya jobbintryck, laga mat, styra upp kvällsrutinerna, möjligen jobba lite till hemifrån, kanske hinna med att snicksnacka med sin man, å god natt... alltså jag är på riktigt väldigt nervös, ska det va så här?

Jag kan ju ha helt fel. Det kan faktiskt vara så att jag helt plötsligt blir en morgonpigg människa. Vi kanske får ena riktigt harmoniska och härliga morgonstunder, jag och Clara.. Mmmm, det kan vara så. Men jag är ändå nervös.

Klockan är 22:00, om jag skyndar som aldrig förr kanske jag är i säng innan kockan slår 22:01. Kan vara en bra början att komma i säng i hyfsad tid. Om jag nu ska bli en sån där morgonpigg morsa som sprutar ut nyttiga smoothisar och färskpressad juice i arla morgonstund. Jo, så får det bli, god natt!

1 kommentar:

Erika sa...

Du ska se att ni hittar rutiner som funkar, övning ger färdighet;) Hoppas du får en bra dag på nya jobbet!
kram