torsdag 13 augusti 2009

Första drinkdagen

Clara har fått sin morgongröt, lagt av morgonbajsen, morgontvättats och valde sen helt själv dagens kläder. Sen går hon som vanligt lycklig och glad mot ytterdörren, småsjunger och är allmänt kvittrig. Hon springer mot hissen och är så ivrig att trycka på knappen att hon hinner trycka in alla våningar innan hon lyckas få till den rätta, våning 1. Hon springer ut ur hissen i ett gapskratt för att ganska snabbt bli misstänksam, hon fattar att våning 1 betyder dagis. Hon saktar in stegen och drar i mitt ben. Vi går ut på gården och hon gnyr när hon ser dagisgrinden. Hon ska upp i min famn men vill ändå hjälpa till att öppna grinden, lite struligt men vi får till det. Hon borrar in naglarna i min hals och trycker sin kind mot min. I det läget har jag lust att springa raka vägen ut med henne och rymma.

Vi har inte kommit över stadiet då lämningen sker utan tårar, men gråten har blivit mindre och fröken hävdar att det går över så fort. Hon kan bli lite ledsen under dagen men i det stora hela är hon glad och nyfiken.

För min del blev det ingen frukost imorse. Det blev en citrondrink medan jag kollade Johanna som pratade teknikprylar i TV4 soffan. Drinken ska tas på fastande mage och göra så att jag "rasar" i vikt.

Helene, Henke och deras brunbrända somriga kids kom ut och badade och grillade med oss förra helgen.
Helene som har en fem månaders liten kille var smal, snygg och yber fräsch. Vad är hemligheten undrar en knubbis som jag? Citrondrink före frukost varje morgon, lätt!
Hon fullkomligt rasade 8 kg på några veckor. Om hon även fått till ett schysst ras utan drinken finns ingen forskning på. Men det är helt klart värt ett försök.

Nääe nu börjar det nog trycka på, kanske det första kilot som är på väg ut!

2 kommentarer:

Erika sa...

recept tas gärna emot, jag är villig att testa det mesta=) Jag kan inte heller längre skylla på att jag nyss fått barn;)

Cillan bloggar sa...

Absolut, recept kommer! Ska bara ta hand om en oxfilé som kom inflygandes av en stressad Petri. Han slängde in den på sängen och skyndade vidare tll ett viktigt möte.