onsdag 5 augusti 2009

Gästsängen hinner inte kallna

Vi är inne i stan igen. Vinkade av mamma och pappa som återvänder hem till byn. Clara är på dagis, Petri jobbar och jag borde träna. Istället sitter jag vid datorn och äter en kaka, jätteliten kaka, syns knappt. Jag vet att man aldrig blir smal om man hugger tag i en kaka så fort man får chansen, men den bara slank ner, gick inte att stoppa.

Vi har tillbringat mamma-och-pappa-på-visit-dagarna ute på Värmdö. Förutom DN-galan på Stadion förra veckans fredag har vi bara andats havsluft. Åkt båt, vattenskoter och lodat runt på landet. Jag kände inte alls för att åka in till stan. Clara måste dock skolas in på dagis ordentligt så det är bara att gilla läget.

Om jag nu lyckas resa mig från stolen och passera soffan utan att ta en stödvila tänkte jag bädda om i gästrummet. I samma veva som mamma och pappa lyfter landar Isak på Arlanda. Vi blir inte av med byborna så himla lätt, å det är ju en himla tur!

Inga kommentarer: