torsdag 27 augusti 2009

Imorgon fredag, veckan är snart slut

Vad hände? Har tisdag och onsdag passerat bara så där, utan min vetskap? Tydligen. Förstod att veckan bara skulle försvinna.

Jag kommer iallafall väldigt tydligt ihåg att vi käkade på "Hornstull Strand" här om dagen. Jag beställde tre små tapas doningar varav en var sashimi - limemarinerad lax, tuna tataki och kingcrab. Det var den rätten jag såg fram emot de andra två var mest bukfylla. Sofia som var med tog också en sashimi. Efter att vi ätit upp rätterna innan, efter att Petri och Anti ätit upp sin mat, efter att Clara ätit, hoppat upp och ner femhundra gånger och börjat ledsna frågade jag om laxen. Såklart, den hade hon glömt! Och det tog en evighet att få in. Hela grejen med att gå ut och äta faller platt vid såna tillfällen. Clara får en muta i form av glass, enda sättet för att jag ska hinna få i mig maten innan hon får ett anfall på grund av tristess.
Stressäta är inte min grej, inte på restaurang, man blir ju sur. Nu bjöd servitrisstycket i och för sig på dryck och kaffe, oooerhört schangtilt...suck... Vi drack vatten och kaffet hann vi inte med eftersom Clara ruttnade på att det tog så lång tid.

Hoppas att det blir bättring ikväll. Vi ska på föräldrarmöte = vi har barnvakt! Den dyrbara tiden måste utnyttjas till max. Anne som är supergullig och kommer över, tar hand om Clara och sover över. Vilket betyder att vi för en gångs skull kan gå ut och käka tillsammans, utan att en ständigt springer och jagar Clara. Och att vi kan sitta ner i lugn och ro, njuta av maten och chilla tills vi själv betsämmer att gå hem. Blir nog mycket bra. Och höga klackar ska jag unna mig ikväll också.

Kick offen igår då, mja den finns det inte mycket mer att tillägga om. Har väl varit med om fräsigare kan jag avslöja. Hände inte mycket mer än kort info, en bit mat, slut. Kollegorna verkar trevliga iallafall, stort plus.

Inga kommentarer: