söndag 16 augusti 2009

Smalreceptet

"En magisk kväll" hör jag Peter Jihde säga på TV4, han ser lite svettig och rufsig ut. Men vem hade inte gjort det om man var på plast och fick uppleva ett sånt fränt världsrekord. Nu har jag sett Bolt bli världsmästare och tagit världsrekord nu kan jag gå och lägga mig.

Och jodå, mitt morgondrinkande går alldeles lysande. Snabbt, enkelt, fräscht. Det här häller jag i mig innan frukost (viktigt att ta den på fastande mage). Sen kan man käka frulle som vanligt.

1 citron
1 cm skalad ingefära
1 msk kallpressad linfröolja
1/2 glas vatten

Kör med handmixern, häll upp och svep skiten!

Efter att ha googlat min drink och dess innehåll tycker jag nog att den låter himla vettig.
Citronen är basbildande och drar ihop magsäcken.
Ingefära är läkande, utrensande och främjar matsmältningen.
Linfröoljan innehåller essentiella fettsyror (alltså helt och hållet nödvändigt, vi behöver det men kan inte tillverka själva och behöver alltså tillföra kroppen de små fettsyrorna)

Tjingeling!

1 kommentar:

hemma bäst sa...

ska genast testa!! kramis