fredag 21 augusti 2009

Kunde inte släppa Ledin bara så där

"blå blå vindar och vatten blå blå himlar och hav blå blå känslor i natten för det är fest med stillheten som gäst..."
Å så "Knivhuggar rock". Vilken låt! Och jag kan hela texten av nån underlig anledning. 1976 kom "Festen har börjat" ut och det gjorde ju jag också, lite som min låt kan man väl säga. "Festen har börjat musiken är stark in dansar Eva på Moln..." Asså Tomas Ledin, ojojoj. Dom gamla låtarna dårå, dom knäcker.

Jag har lite långtråkigt... ätit popcorn, kollat dokumentär om Armani, lyssnat på Petri som snarkat i soffan, vilket tvingade mig att höja volymen helt bisarrt mycket. Han försökte sig på att vara social i typ fem minuter när han av misstag vaknade till. Han tryckte i sig en näve popcorn, ett glas cola och förflyttade sig sen till sängen. Ett definitivt god natt strax efter nio, vilket party! Han hade nog ett bra party igår därav tröttheten idag.

Jag och Clara hade också ett rätt bra party igår. Efter dagis prommade vi till Gröndal, gungade, grävde, grävde och grävde lite till. Gungade gunghäst, åkte rutschkana (eller ruschelkana som andra säger att det heter, men jag hävdar att det heter rutschkanan, sådeså). Ja sen grävde vi lite till, snackade med några andra som grävde och sen orkade inte ens Clara gräva nåt mer. Vattenpaus, färska hallon och promenad hem.

Clara hjälpte till att fixa middag. Hon sköljde morötter i tio minuter och jag gjorde allt annat. Mat, bad och mys. Till kvällsmål åt vi yoggis och färska blåbär. Borstade tänderna och busade i sängen, sen var lilla skruttisen helt färdig och somande på två sekunder.

Och jovisst! andra dagisveckan har artat sig mycket väl. John summerade veckan när jag hämtade henne idag. Han var nöjd, det blir bättre och bättre och idag hade Clara en väldigt bra dag. Hon hade varit på fint humör, ätit bra, sovit gott, kört bil ute på gården och gosat runt. Han såg så glad ut när han sa det och Clara såg väldigt glad ut när jag hämtade henne. Inga ledsna miner och det gör ju att man blir lycklig!

Inga kommentarer: