måndag 24 augusti 2009

Härliga måndag!

Ny vecka igen då, sista mammalediga veckan för mig. Åh herregud, jag som trodde att 1 1/2 år skulle kännas som en evighet. Det har gått rasande fort kan jag säga. Det jag är mest ledsen över är att jag inte kan åka upp till älgjakten i år. Det är ju nåt visst med hösten, älgjakt och stämningen där hemma (som jag säkert har tjatat om 500 gånger, men det är faktiskt så).

Såklart är jag otroligt nyfiken på hur nya jobbet ska bli, det är så spännande att jag nästan har lite ont i magen när jag tänker på det. Nu är det ju inte bara ett nytt jobb, jag är ju själv lite ny på nåt vis. Nu finns det en hel del annat och extremt mycket Clara som snurrar i mitt huvud. Och det kommer nog kännas väldigt skumt i början, bara en sån sak att komma iväg på morgonen. Jag är inte pigg av mig på morgonen och brukar ligga och dra mig in i det sista. Nu måste jag försöka få fart på mornarna. Clara ska upp, äta, på med kläder och sen måste jag förstås försöka få till mig själv också. Lämning på dagis och ta sig till jobbet. Det blir... intressant...

Så denna min sista mammalediga vecka kommer nog fullständigt flyga iväg.
Städerskan kom just, jag ska ner på gymmet, spinna, duscha och äta lunch med min älskade Petri. Hem och hämta Clara, leta hennes nagelklippare som hon lagt på nåt bra ställe. Fixa hennes manikyr, mellis och ut på bus!

Senare i veckan blir det Kick off med nyjobbet, föräldrarmöte, föräldrarfika på dagisgården, ut och shoppa upp mig på nya "kontorskläder" och en ny höstjacka, träna, planera in en weekend en rooomaaaantisk weekend minsann och försöka få till en klipptid hos Stina. Undra om jag ska klippa lugg? Hmm, nå vi får se hur det blir med det.

Inga kommentarer: