onsdag 19 augusti 2009

"sugande otålig feeling"

Det blir nog inte New York till hösten som planerat, skit.. Nån resa blir det men en kortare tripp, tor-sönd och då hoppar vi NY. Kom som bara att tänka på det och blev lite neggo för ett litet slag. Jag var ju så laddda och på G. Har gnolat på Tomas Ledins "på vingar av stål" ända sen vi började prata om NY.

Jag tar flyget, till new york city
Lämnar stockholm långt långt bakom mej
Över molnen, vingarna glänser
Svävar framåt mellan himmel och hav

Det är samma känsla som I rock´n roll
Det är samma oerhörda drag
Här kommer jag,
Med en vrålande lust och med stålar I brallan
Jag, med en sugande otålig feeling
På vingar av stal

Vi brukar åka till London över en helg i november men i år får det bli nåt annat, tanken var NY men nu tänker vi alltså om. Försökte mig på att hitta inspiration, googla, komma med några nya förslag men jag är alldeles för neggo just idag. Inväntar en bättre känsla.
Å så inser att jag faktiskt diggar Tomas Ledins gamla fräsiga låtar, rätt mycket också.

2 kommentarer:

Erika sa...

Kan rekomendera Prag om ni inte varit där, bra shopping, riktigt god mat och ännu godare efterrätter=) Sen är ju Italien super oxå, där är ju maten såååå god!=)

Cillan bloggar sa...

Mmm italien är ju favorit, klart bästa köket. Vi får se vad blir..