torsdag 3 september 2009

Mysångest... finns det?

Idag har det varit en kul dag på jobbet men också en ångest dag. Och det är väl så det kommer bli. Kul dag eftersom jag var med på första säljmötet, kändes bra. Jag fick även uppgiften att skriva offerten. Läskigt men riktigt skoj, återstår att se hur det går när jag förhoppningsvis får nån form av återkoppling imorgon. Tänk om jag missat nåt, eller skrivit nåt helt galet eller... nää, ska nu int rota nå mer i det däär, som Kribba hade sagt. Jag käkade en nyttig sallad som jag och Anna-Karin hittade på en nice salladsbar, trevligt att den finns inom räckhåll. Bra att kunna hämta upp mat när man inser att det blir en dag med supersnabbislunch.

Jag fick ordning på en del installationer på min dator och börjar bli kompis med den. Det tar liksom några dagar innan man fått till den som man vill och trivs med den. Det var en bra dag.

Ja förutom ångest biten. När det blir en sån här dag med mycket att göra och full fart kommer Clara i kläm. Jag insåg efter lunch att jag aldrig hinner hämta henne vid två som planerat. SMS till Petri i hopp om att han på nåt sätt kan styra upp. Jodå, han fixade det. Hämtning vid tre istället, lång dag för Clara men så fick det bli. Jag skyndade och skyndade och stressade allt jag förmådde, hemma 18:45. Petri lämnar över och åker vidare till sitt kontor för kvällspasset. Clara är trött och jag hinner bara ge henne kvällsmål, läsa boken om djurens bebisar tre gånger, pussa på henne tills hon är helt blöt och sen i säng. Det gör ont i mammahjärtat men arbetsmyran myser lite i smyg.

Inga kommentarer: