torsdag 28 augusti 2008

Skumbad


Igår doftade mitt bad granatäpple och chili, de få sekunderna jag har egen tid på kvällen är det väldigt skönt att sjunka ner i ett skumbad.
.
Clara badade också skumbad igår, hennes bad doftade en mild Natusan baby bath and shower.
Efter att hon är nybadad och insmord är det världens mysigste att sniffa på henne. Man kan inte få nog!
.
Det är oftast Petri som badar henne på kvällarna, men då hinnar han inte mycket mer än så heller. Det är helt perfekt att han gör det och passar på att få en mysstund med Clara. Och Clara gillar det hundra gånger bättre när Petri gör det, hon är inte alls lika nöjd när jag ska bada henne.
.
Jag tror dom hittar på mer bus under badstunden. Petri har ju lite mer energi kvar till bus eftersom han inte är med oss på dagarna. Så det är en perfekt fördelning. Jag finns ju där som en assistent förstås och kan inte förflytta mig allt för långt från badrummet.
Allt som oftast glömmer han att ta fram en handduk, pyjamas, tvättlappar eller nåt annat. Och är det inte det så ropar han iallafall och vill bara att jag ska komma och titta vad dom gör, fotografera eller filma.
Det är ju rätt sött så jag kan inte låta bli att smyga in och titta.

Inga kommentarer: