onsdag 13 augusti 2008

Fäktning är grejen idag!

Vi tittade precis på Emma Samuelsson när hon fäktades i kvatsfinal, ruggigt spännande!
Matchen mot fransyskan var en riktig nagelbitare, jag och Clara laddade sen inför matchen mot tyskan. Där gick det ju inte riktigt lika bra men det var en spännande match eller heter det möjligen rond, inte vet jag.

Jag har nog aldrig i hela mitt liv kollat på fäktning men idag fastnade vi fast ordentligt. Det är ju en bra sport! Korta intensiva matcher eller ronder, fasiken, måste googla på fäktningstermer. Svettigt och hårt även fast dom bara kör tre omgångar på två eller var det tre minuter. En mycket bra TV-sport.

Det enda att klaga på var väl den helt makalöst tråkiga och torra kommentatorn, jag stängde faktiskt av ljudet.
Och hade dom inte kunnat fixa nya fräscha strumpor till Emma?! Hallå! Hon är faktiskt med i OS! Hon drog i sin vänstra strumpa som hasade ner minst åtta gånger per match. Jag är helt övertygad om att hon gått längre om hon inte behövt koncentrera sig på att dra upp den där nedrans strumpan på glid. hoj vad irriterande.

Inga kommentarer: