lördag 16 augusti 2008

Förbereder smaklökarna inför ikväll!

Ikväll väntar Oaxen!! Femrätters meny med champagne och goda viner, ojojoj jag förväntar mig en smakupplevelse utan dess like!

Vi fick otroligt många fina bröllopspresenter när vi gifte oss förra sommaren. Det bästa av allt är att det var väldigt många upplevelsegrejer. Vi har betat av olika upplevelser lite då och då och har fortfarande kvar en hel del. Hur mysigt som helst!
Nu är det alltså dags för Oaxen som vi fick i gåva från mitt jobb, dom känner ju mig rätt väl och vet att båda jag och Petri svävar på moln inför kvällens middag. Och vi har faktiskt inte ätit där tidigare så det gör det hela extra roligt.

Så ikväll är fammo och faffa barnvakter, premiär för barnvakteri för deras del.
Clara hade sin premiär att vara utan mamma och pappa förra helgen. Då var vi på 40-års fest och mommo och moffa var med Clarisen. Skönt att det går så bra med ersättning, nu kan vi faktiskt göra saker igen. Ett tag kändes som att vi aldrig nånsin kommer att kunna gå ut och äta, resa på egen hand, gå på bio, teater eller bara komma iväg jag och Petri.

Mitt uppe i det nya livet som mamma tänker man inte alltid helt normalt. Men nu börjar jag faktiskt vänja mig och känner att det här är på riktigt och att jag faktisk är mamma nu, en väldigt stolt mamma!

Inga kommentarer: