måndag 11 augusti 2008

Morgonpigg

Å så var vi ensamma igen, jag och Clara. Det senaste två veckorna har vi haft fullt hus, släkt, familj och vänner om vartannat. Så imorse när vi vaknade och skulle äta frukost helt ensamma var det lite tomt. I och för sig hade vi en rätt mysig morgon. Jag tände en brasa, kokade kaffe och så satt vi och filurade jag och Clara. Det enda att klaga på är att klockan var 05:30 när denna mysstund ägde rum.

Clara har fått för sig att hon är morgonpigg och vill inte somna om efter att hon ätit där runt fem.
Innan har hon som sagt somnat om, vaknat och ätit vid sju-åtta, somnat igen och så har vi ibland dragit på till långt efter nio.
Hon har testat på att vara morgonpigg i några dagar nu och jag hoppas innerligt att hon tyckte livet var snäppet bättre innan.
Hon har ju aldrig varit mogonpigg tidigare i sitt liv så givetvis måste hon ju få prova på.

Runt sju var jag så trött att jag la mig bredvid henne i gymmet. Medan hon gymmade och levde om passade jag på att vila ögonlocken för en kort stund.
Och det är en himla tur att hon har intresserat sig för OS. Idag har vi slappat i soffan och hon var knäpptyst i 45 minuter och följde OS-sändningen ytterst noga.

Just nu är hon världens sötaste nakenfis på golvet, och hon har lärt sig att snurra från mage till rygg. Vilken grej!

Inga kommentarer: