torsdag 7 augusti 2008

Lyckat dop!

Veckan har gått i en rasande fart och jag är rätt slut. Claras dop i lördags kändes lyckat, tråkigt med regn men vi kunde iallafall styra upp dopet under äppelträdet som planerat. Som vanligt har man så mycket att stå i att precis när man kan pusta ut och tänkte surra lite med folket så är alla på väg hem.

Jag fick iallafall ovärderlig hjälp från världens bästa mamma, hon bakade sitt farligt goda tunnbröd och en massa goda fina bakverk. Inte nog med det så stod hon i köket från tidig morgon till sent på kvällen. Sen fick jag såklart hjälp lite här och var, som typ proffsmorsan Jennie som rycker in och söver Clara när hon var otröstligt ledsen.

På kvällen hade vi en plan om att dra till golfklubben men jag var helt trött överallt och orkade inte röra mig längre än ner till bastun och upp igen. Ett glas vin, hämtpizza och sen sov jag stenhårt.

Under veckan har vi kollat in Skansen med Claras underbara små huligankusiner, Luddis och Agi. Klappat smådjur och ätit glass på Siggesta gård. Vi har grillat och badat bastu, druckit vin i Ingela och Björns förtält. En heldag på Ikea + en hel del annan shopping. Lite sightseeing, en tur till Uppsala och mycket kaffe!

Inga kommentarer: